A konkurencia elemzése webáruház készítés előtt

Webáruház készítés előtt minden tulajdonosnak javasolt alaposan szemügyre vennie a konkurenciát, hiszen könnyen kiderülhet, hogy néhány vezető webáruházzal szemben kevés esélye van versenybe szállni a piacon. Nem érdemes sok pénzt fektetni olyan vállalkozásba, ahol legalább nem tervezhető a biztos siker.

A konkurencia elemzése tehát fontos lehet már a webáruház készítés előtt, de a már elkészült webáruház keresőoptimalizálásakor is. Webáruház készítés előtt nagyon fontos tisztában lennünk azzal, hogy mi történik a termékünk piacán, hiszen az döntő lehet a webáruház folyamatos bevételének biztosítása szempontjából. 


 
A legszerencsésebb helyzet értelemszerűen az, amikor sikerül olyan piacot találni, ahol van kereslet, és még nem elég nagy a kínálat. Ezt nevezzük piaci résnek. Ahol viszont erős a konkurencia, erős versenyre számíthatunk, ami induló vállalkozások esetén nem biztos, hogy jó választást jelent.

Amikor már a keresőoptimalizálással kapcsolatos konkurenciaelemzésről van szó, azok a webáruházak jelentenek versenytársat, amelyekre egy értékesítési csatornán gyorsabban rátalál a célközönség. Vannak felületek, amelyeken a hirdetéskor használt kulcsszó, vagy épp a termék ára a meghatározó. 
 
A webáruház készítés folyamán egy induló vállalkozás számára komoly stratégiai döntést jelent, hogy erőforrásait milyen célokra használja fel, ugyanis könnyen előfordulhat az, hogy a konkurenciáénál alacsonyabb áron már nem éri meg kínálni a termékünket. Amennyiben a konkurencia honlapját a hirdetéskor használt kulcsszavak miatt jeleníti meg hamarabb a Google kereső, a megoldás egy marketing stratégia lehet. SEO szakértők a honlap tartalmának , felépítésének alakításával, kulcsszó kutatással, a felhasználók szokásainak elemzésével rengeteget tudnak segíteni.